Els Globus de Colors

Els Globus de Colors

16 de maig 2011

Jocs de taula

TÍTOL: La oca
EDAT:  4-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Iniciar-se en el càlcul matemàtic.
-        Participar activament en el joc.
MATERIAL:  tauler, daus, fitxes.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador, repartirà el tauler de joc i els donarà les fotxes i els daus, els explicarà les normes del joc i el seu desenvolupament i els nens i nenes començaran a jugar. Tirarà primer, el que tregui el nombre més alt als daus i així successivament, no es podran fer trampes i guanyarà qui abans arribi al final del joc. Sempre però, se’ls recordarà que és un joc per divertir-se i passar-s’ho bé i no per competir amb els altres.















TÍTOL: El parxís.
EDAT:  4-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Iniciar-se en el càlcul matemàtic.
-        Participar activament en el joc.
MATERIAL:  tauler, daus, fitxes.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador repartirà els taulers de joc, els explicarà el funcionament del joc i les seves normes. Així com també els recordarà que és un joc per divertir-se i no per competir. Començarà el que tregui el nombre més elevat en els daus, però no podrà treure la fitxa de la casella fins que tingui un cinc als daus. Guanyarà, el qual posi totes les  seves fitxes a la part superior del seu color.















TÍTOL: Dominó.
EDAT:  4-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Adquirir la informació de les fitxes per poder relacionar-les amb les seves corresponents.
-        Participar activament en el joc.
-        Relacionar la quantitat de punts amb els nombres.

MATERIAL:  fitxes del dominó.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador, els donarà la caixa amb les fitxes del dominó als nens i nenes, en aquest cas hi haurà diversos tipus de dominó, un per als més grans i alguns per als més petits amb dibuixos d’animals o figures senzilles. L’educador  explicarà les normes del joc, que han de relacionar una part de les peces amb una altra peça igual i així successivament. Guanyarà el que es quedi abans sense cap fixa.














TÍTOL: Qui és qui?
EDAT:  4-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  2 persones.
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Potenciar la imaginació.
-        Respectar el torn de paraula.
-        Realitzar preguntes concretes.
MATERIAL:  taulers i fixes de personatges.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador, els donarà el joc a una parella de nens/es, els explicarà que tenen que realitzar preguntes al seu company, per endevinar quin personatge és el que han escollit, només podran fer una pregunta en cada torn i guanyarà qui abans encerti el personatge que té el seu company.















TÍTOL: Quatre en ratlla.
EDAT:  7-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  2 participants.
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Iniciar-se en el càlcul matemàtic.
-        Participar activament en el joc.
MATERIAL:  fitxes vermelles i grogues, tauler.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador,  els donarà el joc i explicarà les normes. Els participants han d’intentar posar quatre fitxes en línia, ja sigui horitzontal, vertical o diagonal. El seu contrari intentarà evitar que faci quatre en línia, mentre que també intenta fer-ho ell. Qui aconsegueixi realitzar el quatre en línia guanya. Tot i que a vegades també hi pot haver empat.














TÍTOL: Monopoli.
EDAT:  8-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit.
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Participar activament en el joc.
-        Iniciar-se en el càlcul dels nombres amb un fí.

MATERIAL:  tauler, daus, fitxes, diners, cartes de sort o caixa de comunitat, cases i hotels.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador els donarà el joc i explicarà les normes. Començarà el que tregui el número més alt als daus. Quan passin per les caselles podran comprar i a vegades hauran de pagar o agafar cartes, i així successivament. El joc consisteix en aconseguir riqueses, i tindre més propietats que els altres, saber negociar, etc.















TÍTOL: Memory.
EDAT:  4-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Participar activament en el joc.
-        Observar amb detall els moviments dels altres participant.
-        Aparellar les fotografies amb les seves iguals.
MATERIAL:  fitxes.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  l’educador o animador, posarà les fitxes damunt de la taula, de boca cap baix, les barrejarà i explicarà als nens i nenes les normes. Els nens i nenes podran aixecar dues fitxes en el seu torn, si son iguals se les quedaran i si son diferents s’hauran de fixar en la seva posició però les hauran de tornar a girar i així successivament. Finalment guanyarà el que aconsegueixi tenir més parelles.














TÍTOL: El gran lince.
EDAT:  5-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Respectar les normes.
-        Establir relacions d’objectes iguals.
-        Divertir-se.
-        Potenciar la rapidesa dels reflexos.
MATERIAL:  tauler, fitxes d’objectes, rellotge d’arena.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  L’educador o animador, proporcionarà el joc als infants i els explicarà el funcionament i les normes. Els nens i nenes hauran d’agafar una sèrie de fitxes de dins d’un pot i posar-les cap per baix sense mirar-les, tindran un minut per mirar les fitxes i buscar les que són iguals al taulell, després tindran un altre minut per col·locar-les el més ràpid possible al lloc corresponent, guanyarà qui aconsegueixi posar-les abans.
















TÍTOL: trencaclosques diversos (pocoyo, el cos, animals).
EDAT:  4-6 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Relacionar les peces per els colors o imatges.
-        Potenciar la motricitat fina.
-        Fomentar la tranquil·litat i la paciència.
MATERIAL:  peces del trencaclosques (màxim 25 peces) i imatge.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  l’educadora repartirà els diferents puzles als nens i nenes, amb les respectives imatges que han de realitzar. Cada puzle tindrà a la part de darrere un gomet o color per diferenciar-lo dels altres puzles. Els nens i nenes visualitzant la imatge hauran d’anar col·locant i encaixant les peces, fins aconseguir tenir-lo complet.













TÍTOL: trencaclosques diversos d’imatges reals (vaixells, avions, manades d’animals).
EDAT:  7-10 anys
GRANDARIA DEL GRUP:  grup petit
OBJECTIUS:
-        Relacionar les peces per els colors o imatges.
-        Potenciar la intel·ligència visual.
-        Fomentar la tranquil·litat i la paciència.
MATERIAL:  peces del trencaclosques (a partir de 30 peces) i imatge.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT:  l’educadora repartirà els diferents puzles als nens i nenes, amb les respectives imatges que han de realitzar. Els nens i nenes visualitzant la imatge hauran d’anar col·locant i encaixant les peces, fins aconseguir tenir-lo complet.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada