TÍTOL: El racó dels cotxes.
EDAT: 2-7 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit.
OBJECTIUS:
- Imitar els adults en les activitats quotidianes.
- Fomentar l’aprenentatge de la vida quotidiana.
- Potenciar la imaginació.
- Compartir amb els companys.
MATERIAL: diferents tipus de cotxes, catifes de carreteres, pàrquings diversos.
ESPAI: a l’aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora deixarà una capsa amb els cotxes i transports i col·locarà els pàrquings i les mantes al terra. Els nens i nenes podran començar a jugar lliurement, agafant els cotxes que vulguin, sempre respectant-se entre ells. El paper de l’educadora serà només d’observadora.
TÍTOL: El racó de les nines.
EDAT: 2-7 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit.
OBJECTIUS:
- Imitar els adults en les activitats quotidianes.
- Fomentar l’aprenentatge de la vida quotidiana.
- Desenvolupar la intel·ligència emocional i racional
- Compartir amb els companys.
MATERIAL: nines i ninos, bressols, cotxets, biberons, xumets, plats petits, culleretes, roba i bolquers.
ESPAI: a l’aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora deixarà les capses amb la roba i els accessoris de les nines perquè els nens i nenes puguin agafar-los i jugar amb ells, canviant les nines, donant-los-hi els biberons, posant-los-hi els xumets, passejant-les, donar-los afecte mitjançant la imitació de l’adult... El paper de l’educadora, serà d’observadora.
TÍTOL: El racó de perruqueria.
EDAT: 2-7 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit.
OBJECTIUS:
- Imitar els adults en les activitats quotidianes.
- Aprendre a situar-se i assumir diferents rols.
- Potenciar la imaginació.
- Compartir amb els companys.
MATERIAL: pintes, raspalls, miralls, esprais d’aigua, assecadors, rul·los, clips, gomes, rets, sabó de joguina, rentacaps de joguina, cadires, diners de joguina, davantal de perruquera.
ESPAI: a l’aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora, deixarà tot el material a l’abast dels nens i les nenes, podran agafar el que vulguin decidir qui d’ells serà la perruquera. L’educadora farà el paper d’observadora.
TÍTOL: El racó de la cuineta.
EDAT: 2-7 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit.
OBJECTIUS:
- Aprendre a decidir i a buscar alternatives diferents per superar els obstacles.
- Fomentar la imaginació.
- Desenvolupar diferents rols i assumir-los.
- Imitar la vida quotidiana dels adults.
MATERIAL: una cuineta, plats, gots, coberts, menjar, taula, tovalles, davantal, cassoles, barret de cuiner (kit de cuina).
ESPAI: a l’aula.
DESENVOLUPAMENT: l’educadora, deixarà les capses amb tot el material de la cuineta a l’avast dels infants i els hi comunicarà que poden jugar lliurement amb la cuineta. D’aquesta manera introduirem als nens i nenes simultàniament en un joc de rols, mitjançant els exemples vivencials de cadascú en la vida quotidiana dels adults.
TÍTOL: El racó de la botigueta.
EDAT: 2-7 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup petit.
OBJECTIUS:
- Imitar els adults en la vida quotidiana.
- Desenvolupar la imaginació i la creativitat.
- Aprendre a decidir i a buscar alternatives diferents per superar els obstacles.
MATERIAL: Botigueta, diners de joguina, menjar, sabó, roba, cotxets...etc tot tipus de material que es pugui comprar. Caixa registradora.
ESPAI: a l’aula.
DESENVOLUPAMENT: L’educadora col·locarà la botigueta en un racó i deixarà a l’abast dels nens tots els materials necessaris. Els nens i nenes podran jugar lliurement, decidint qui farà de botiguer i l’educadora estarà en un segon pla com a observadora.
TÍTOL: Fem de pastissers.
EDAT: 4-10 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
- Fomentar la participació.
- Aprendre i assimilar rols diferents.
- Imitar els adults en la vida quotidiana.
MATERIAL: farina, sal, aigua i oli, sucre, llevat, xocolata, forn, safates, paper vegetal, pastador.
ESPAI: a l’aula, el fornatge el faran a la cuina de l’hospital.
DESENVOLUPAMENT: els nens i nenes es posaran al costat d’una taula gran, l’educadora posarà els ingredients al mig de la taula i els explicarà el que tenen que fer, primerament barrejaran, la farina amb la sal, l’aigua i l’oli, després ho amassaran tot bé amb les mans i amb el pastador, finalment faran la forma del pa i ho col·locaran a les safates. L’educadora els anirà ajudant i els donarà les consignes necessàries. Els més grans, podran fer galetes o pastissos. Finalment les cuineres pujaran a buscar les safates i les tornaran a pujar quan tot estigui fornejat.
TÍTOL: Fem d’escultors.
EDAT: 4-10 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
- Desenvolupar la imaginació i la creativitat.
- Assumir i imitar els rols dels adults.
- Aprendre a decidir i a buscar alternatives diferents per superar els obstacles.
MATERIAL: fang, aigua, pintura, estris per modelar.
ESPAI: a l’aula
DESENVOLUPAMENT: Primerament els nens i nenes es posaran en rotllana al voltant de la taula, l’educadora els repartirà un tros de fang a cada un i els donarà les consignes necessàries per a modelar el fang. Els nens i nenes escolliran un tema i hauran de fer una escultura d’aquell tema. Finalment quan acabin les deixaran assecar, un altre dia quan ja estiguin seques les pintaran al seu gust i les podran regalar als pares.
TÍTOL: Fem de pintors.
EDAT: 4-10 anys.
GRANDARIA DEL GRUP: grup mitjà.
OBJECTIUS:
- Desenvolupar la imaginació i la creativitat.
- Identificar i assumir rols dels adults.
- Respectar el treball dels altres.
MATERIAL: làmines, pintures, pinzells de diferents mides, bates de pintor, paleta, barret de pintor.
ESPAI: a l’aula.
DESENVOLUPAMENT: L’educadora posarà a la paret una làmina per a cada un de manera que els nens i nenes puguin pintar com un pintor amb un cavallet. Els donarà una paleta a cada un amb unes quantes pintures i uns quants pinzells i un pot d’aigua. Els nens i nenes escolliran un tema per a fer un quadre com si fossin artistes de veritat. Finalment els deixaran assecar i faran una exposició d’art al passadís de pediatria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada